26-11-2020

En gråvejrsdag - man kan blive lidt trist af at kigge ud på den grå himmel og de nøgne træer.

Besluttede mig for at gå ud i naturen og finde nogle farver - og jeg fandt dem !

Kontakt mig gerne, hvis du har brug for at finde farverne i dit liv

18-11-2020

 

Det er absolut en sandhed med modifikationer at påstå, man selv er ansvarlig for, hvor lykkelig man er.
Men man kan prøve at gøre sit bedste for at fokusere på det, man har indflydelse på.
Kontakt mig gerne, hvis du har brug for hjælp til at finde dine ydre og indre ressourcer frem og ændre dit mindset til i højere grad at fokusere på de positive aspekter i dit liv.
15-11-2020

 

Bekymringer ? Tankemylder ? Tanker, der kører rundt i hovedet på dig og kredser om det samme igen og igen :

Hvordan skal jeg nå det ? Var det dumt, det jeg sagde ? Mister jeg mit job ? Er jeg god nok ? osv. osv.

Du skubber dem væk, men de vender konstant tilbage – selvom du ved, de er nytteløse. 

Når bekymringerne bliver ved med at vende tilbage, er det fordi en lille del af dig tror, at du ved at bekymre dig, kan finde løsninger eller forberede dig på det forfærdelige, der venter dig i fremtiden.

Men i virkeligheden skaber du selv problemet ved at sidde fast i de samme tankemønstre. 

Her er 4 trin til, hvordan du kan slippe dine bekymringer ved at afsætte tid til at bekymre dig: 

Find et tidspunkt på dagen, der er afsat til bekymring. På den måde kan du holde fri fra bekymringerne i den øvrige tid.

Og på dette tidspunkt gennemgår du følgende trin:

1: 

Hvad er jeg bekymret for ? Skriv det ned – når du ser det på papir, skaber det allerede en afstand til problemet – du kan se det lidt mere klart og objektivt.

2:

Hvad er det værste, der kan ske ?  

3: 

Hvordan håndterer jeg det, hvis det sker ? Her kan det være en hjælp at spørge dig selv, om du tidligere har oplevet lign. situationer, og hvad du gjorde dengang.

4: 

Realitetstjek: Nedskriv i stikordsform alle de bekymringer, du har haft, og streg dem ud, hver gang en af dem ikke er blevet til noget. Dine bekymringer vil gradvist aftage, efterhånden som du kan se – sort på hvidt – at bekymringer sjældent bliver til virkelighed.

 

12-11-2020

Det kan være svært at vælge den rigtige psykolog - markedet er stort.

Mange ting kan du undersøge på nettet;  hvilke metoder bruges der ?  Har vedkommende erfaring med netop det, du har det svært med lige nu ?  

Men det, der måske er det vigtigste: hvordan er kemien mellem os ? Er vi på bølgemængde ? Føler du, at du blivet mødt lige præcis der, hvor du er i dit liv lige nu ? 

Det kan du kun vurdere, når vi mødes.

Derfor tilbyder jeg, at vi kan mødes on-line til en gratis forsamtale. 

Her har du mulighed for at vurdere, om du føler, jeg er den rigtige psykolog for dig.

Du har iøvrigt også mulighed for at vælge et forløb, der udelukkende består af on-line sessioner.

 

12-11-2020

Jeg er sikker på, at du er en af dem, der altid taler pænt på de offentlige medier - til dine venner - og i familien. Eller du gør i hvert fald dit bedste ! 

Men hvordan taler du egentlig til dig selv ?

Kender du tanker som disse : 

“ Hvor var det dumt af mig “ , “ Jeg lærer det aldrig “, “ Det er simpelthen for dårligt, at jeg ikke kan tage mig sammen til at ...” - osv. ? 

Den måde, du taler til dig selv på, påvirker dit selvværd i lige så negativ retning, som hvis dine omgivelser hele tiden kritiserede dig på denne måde. 

Det betyder, at hvis du begynder at tale pænere til dig selv og være lige så kærlig og overbærende overfor dig selv, som du er overfor andre, vil du påvirke dit selvværd i positiv retning.

Jeg kan tilbyde dig hjælp hertil ved at arbejde med din indre kritiker - at slippe din negative selvopfattelse og derved blive et mere glad og ressourcefyldt menneske.